Flygstolen.se

[custom_frame_right shadow=”on”]flygstolen-se[/custom_frame_right]

Nyligen köpte jag flygbiljetter på sajten Flygstolen.se till Lima, Peru. Bokningen i sig fungerade bra, inga konstigheter där. Och pengar drogs från mitt konto snabbare än fort. Allt i sin ordning så långt.

När jag väl ska skriva ut biljetter ett tag senare ser jag att min medresenär har fel efternamn i bokningen.

Konstigt.

Jag kontaktar Flygstolen.se via mail och får kontakt med Bodil som redan i sitt första svar antyder att de inte vill ta ansvar för felet. Hon lovar dock höra med det riktiga flygbolaget, KLM, om de kan ändra det felaktiga efternamnet.

[message type=”warning”]Flygstolen.se gjorde fel i bokningen – vägrar rätta till misstaget[/message]

Bodil återkommer kort därefter med att jag måste betala biljetten på nytt, ja c:a 7 000kr + ytterligare en avgift på nästan 500kr för att göra ändringen. Därefter kan jag få pengarna för den första biljetten insatta på mitt konto, några dagar senare.

Jag vet inte vad som gör mig mest road av följande

[custom_list style=”list-3″]
  • Flygstolen.se förutsätter att man gärna lägger ut 7 000kr extra i några dagar utan vidare.
  • Flygstolen.se tycker det är ok att debitera sina kunder extra avgifter på grund av fel som skett i deras system.
[/custom_list]

Jag tog en print screen på bokningen när jag gjorde den, och kunde med en bild visa att jag skrivit in rätt efternamn. Har nu mailat den till dem, vi får se hur detta går. Jag är inte orolig för resan, det löser sig säkert på ett eller annat sätt. Nu tycker jag mest det är spännande att se hur de hanterar situationen.

Bråket med Flygstolen.se fortsätter – 2014-01-17

Jag mailade ju Flygstolen en bild som jag tog bild på när jag gjorde bokningen.

[custom_frame_left shadow=”on”]lima-bokningflygstolen-korrekt[/custom_frame_left]

Där visas våra namn korrekt, förvisso med ”oe” och ”ae” istället för ”ö” och ”ä”, men det är ju helt ok. Hur det kommer sig att Flygstolen sedan fått ett annat namn på Jennifher när vi får biljetten kan de inte förklara.

 

Jag testade att kontakta dem på Twitter eftersom de har ett konto där som de gärna berättar om sina kampanjer och erbjudanden på, inget svar här ännu.

Försöker nu nå dem via deras Facebook-sida för svar, ska se hur det går…

Övriga omdömen om Flygstolen.se

[custom_list style=”list-3″]

[/custom_list]

Bråket med Flygstolen.se fortsätter – 2014-01-20

Imorse ringde Flygstolen och mailade mig även kort därpå. De hade tillsatt en ny person som skulle sköta mitt ärende, Nathalie. Med otrevlig ton upprepade hon samma sak de andra tidigare (Zarah och Bodil) tidigare kommit med. Men denna gång försökte Nathalie även lägga över ansvaret på flygbolaget, KLM. Inget nytt här alltså. Jag ska nu prova att kontakta (igen) VD Linda Bjernstål och Marknadsansvarig på Flygstolen.se Katarina Jardenberg. Genom att kopiera in Katarna i ärendet så kan det nog hända saker. Hon ska enligt uppgift ha stor insikt i vad det betyder att vårda sina kunder. Vi får se hur detta slutar – väntar på svar med spänning.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.